lördag 19 december 2009

Det drar ihop sig!

Under 2010 är tanken att det här skall växa fram ett arkiv som speglar en akademikers vedermödor under arbetet med att meritera sig till Docent. Just idag är jag emellertid lite för trött för att skriva något annat än peppande ord till mig, för att garantera att det blir just så, att jag verkligen kommer igång med bloggandet. Lätt att lova sådana saker sig själv, men lite svårare att hålla och genomföra. Fast jag har bestämt mig.

2010 fyller jag 45. Det är nu eller aldrig! Tiden finns, liksom kompetensen, erfarenheten och viljan. Barnen är så pass stora att de börjar klara sig själva, och tomheten det ger upphov till måste fyllas med något. Inte mycket att fundera på alltså. Skrivande föder skrivande, det vet jag sedan tidigare. Och bloggformatet verkar vara ett bra sätt att testa tankar, uppslag och olika lösningar på. Jag ser fram emot detta!

Men nu skall de sista julklapparna inhandlas!

Inga kommentarer: